جوشکاری آلومینیوم
پاک کردن آلومینیوم یک فرمان ضروری میباشد. پیش از ساخت قوس در تعمیر آلومینیوم، مطمئن گردید که محل جوش را تماماً پاک نمایید تا از شکستگی جوش خودداری خواهد شد. نظافت کردن محل جوشکاری بسیار اساسی میباشد چون اکسیدهای آلومینیوم در دمای 3700 مرتبه فارنهایت ذوب می گردند، در حالی که فلز شالوده در دمای 1200 سکو فارنهایت ذوب می گردد. براین اساس، هر سیرتکامل اکسید (خوردگی اکسید گردیده یا این که سپید) یا این که روغن روی سطح تعمیر، از نفوذ فلز پرکننده  آموزش تعمیر باتری دریل شارژی دوری می نماید.
 
نظافت کردن آلومینیوم جهت جوشکاری نیاز به دو عملیات دارااست:
حذف کل روغن و گریس و آن گاه حذف هرگونه اکسید آلومینیوم. حذف روغن و گریس صحبت اولیه را می‌زند. بایستی آلودگی اکسید گردیده را حذف نمائید. ولی مراقب باشید که‌این فرمان را معکوس نکنید. روغن، گریس و بخار آب را با به کارگیری از یک حلال آلی مانند استون، منزه کننده ترمز سوای کلر، یا این که محلول قلیایی ملایم مانند صابون خانگی قادر منزه فرمایید. همینطور ممکن میباشد از چربی‌گیرهای مطابق مرکبات به کارگیری فرمائید، البته مطلقاً پیش از جوشکاری محل جوش را بشویید  تعمیر باتری دریل شارژی و کم آب نمایید.
 
اکسیدهای سطح را با یک برس سیمی فولادی ضد زنگ همپا با یک منزه کننده قلیایی یا این که اسیدی حاذق منزه فرمائید. مطمئن گردید که برس صرفا برای نظافت کردن آلومینیوم به کارگیری می‌شود. مجموع رنگ ها را بردارید. در حالتی‌که فورا محل تعمیر را جوش نمی دهید، محل جوش را با ورقه کرافت بپوشانید تا از رسوب کثیفی و شن جانور در هوا در محل جوش خودداری خواهد شد. محل جوش آلومینیوم را کم آب نگه دارید و در دمای اتاق حفظ فرمائید تا یک جوش توفیق آمیز صورت بپذیرد.
یک مجال دیگر به دستگاه جوشکاری اینورتر بدهید.
امروزه جوشکاری با دستگاه اینورتر مقام خاصی داراست. برخلاف آن باکس‌های وزوز کهن که صرفا جریان متناوب (AC) داشتند، جوشکار اینورتر امروزی هم AC و هم جریان بدون واسطه (DC) میباشد و قطبیت جوش آن را 120 توشه در ثانیه تغییر و تحول می دهد.
 
مزایای این تغییر‌و تحول سریع قطبی بسیار زیاد میباشد، به عنوان مثال آغاز سهل خیس، چسبندگی کمتر، پاشش کمتر، جوش های دیدنی خیس و جوشکاری عمودی و بالای رمز سهل و آسان خیس. در عملیات در فضای گشوده (جایی که باد گاز محافظ MIG را می برد)، بر روی مواد کلفت عمل می‌نماید و از روش زنگ‌زدگی، خاک و رنگ می‌سوزد. جوشکارها همینطور قابل حمل و کارکردن معمولی می‌باشند.
 
 
نکات کاربردی حین جوشکاری
هیدروژن جوش ها را از در میان می‌برد
هیدروژن ارعاب مهم در جوشکاری میباشد که به تعقل در جوشکاری، رخنه‌ خوردگی حیطه متاثر از حرارت که ساعت‌ها یا این که روز ها بعد از اتمام جوش واقعه می افتد، یا این که هر دو یاری می نماید. با این حالا، انذار هیدروژن معمولاً با پاک کردن بی نقص فلز تعمیر باطری دریل شارژی  سهل وآسان میباشد.
 
روغن، زنگ زدگی، رنگ و هر سیرتکامل رطوبت را از دربین ببرید چون منابع هیدروژن می‌باشند. همان گونه که گفته شد، هیدروژن در هنگام جوشکاری فولادهای با استحکام بالا (که به صورت فزاینده در امکانات خاکورزی امروزی به کار گیری میشود)، قسمت های قطور فلز و بخش ها جوشکاری که به شدت مهار می‌شوند، یک ترساندن باقی می‌ماند. هنگام ترمیم این مواد، قطعا از الکترود نادر هیدروژن به کار گیری نمائید و محل جوش را از پیشین گرم فرمائید.
 
تخلخل یا این که پوکی: انگیزه اساسی جوش های ضعیف
شاید به جثارت بتوان اعلام کرد نقص‌ شماره 1 جوشکاری شکاف های اسفنج مانند یا این که حباب های ریز که روی سطح جوش ظواهر میگردند، آرم مطمئنی می باشند که جوش شما از پوکی یا این که تخلخل سختی میبرد. تخلخل جوش میتواند انواع مختلفی داشته باشد، برای مثال منافذ سطحی، کرم گودی ها، لوله های دهانه و حفره هایی که چشم میگردند (روی سطح) و چشم نمی‌شوند (در عمق جوش). بالاتر از ظواهر زشت، تخلخل جوش ضعیف و ضعیف را در نظر گرفتن می نماید.
 
علل احتمالی تخلخل عبارتند از:
پوشش ناکافی گاز محافظ (ناشی از سرعت جریان نامناسب یا این که در سود باد کردن گاز).جریان بی آلایش گاز می بایست حدود 30 تا 40 فوت مکعب در ساعت باشد. دقت داشته باشید «برخی از اپراتورها به غلط فکر میکنند که یک تهیه‌کننده فشار صرفا چیزی میباشد که برای اعتقاد و باور از جریان و فشار مطلوب گاز ما یحتاج میباشد. البته یک فشارسنج جریان را تهیه نمی نماید. به مکان آن، روی یک فلومتر سپرده گذاری فرمایید.
 
سرازیر کننده ها، رطوبت، زنگ زدگی، رنگ، مقیاس آسیاب و بقیه آلاینده ها بر روی مواد محور و یا این که چسبندگی بیشتراز حد سیم، که از پوشش مطلوب گاز محافظ پرهیز می نماید. عدم تقلید از سیم کشی سفارش گردیده خالق سیم. انبر جوشکاری را برای دوران وقت گیر تری مذاب نگه دارید تا گازها پیش از یخ زدن از جوش بیرون شوند.