اشکال قفل از دید طریق قرارگیری باطن ساختمان
در مجموع بعضی از قفل ها در فضای داخلی ساختمان و بعضی از آن‌ها در فضای بیرونی ساختمان آیتم استعمال قرار می‌گیرند و این یکی مجموعه بندی های اساسی قفل به‌حساب می‌آید. به عنوان مثال قفل هایی که در فضای بیرونی ساختمان گزینه به کار گیری قرار میگیرند می‌توانیم به موردها ذیل آموزش تعمیر باتری دریل شارژی  اشاره نماییم:
 
قفل دکمه ای
قفل دکمه ای جزو قفل های هوشمند به شمار می‌ رود و از جايگاه امنیتی بالایی بهره مند میباشد. این قفل ها جزو قفل های الکترونیکی محسوب می‌ خواهد شد و معمولاً از آن ها در درب سوئیت ها، اداره ها و نهاد های متعدد به کار گیری میشود. قفل های دکمه ای نسبتا وزن بالایی دارا هستند و وزن آن‌ها به بیشتراز ۶۰ کیلوگرم می ‌برسد. برای استعمال از این قفل ها نیازی به سیم کشی ندارید.به جهت اینکه این قفل ها دارنده خاطر هوشمند هستند، آن ها را می قدرت جزو قفل هایی که بالاترین سطح امنیتی را دارا هستند به شمار آورد. قیمتی که برای عرضه این قفل ها در حیث گرفته گردیده نسبت به قفل های بی آلایش به مراتب بیشتر میباشد و معمولاً یوزرها معمولی توان خرید و به کارگیری از این قفل ها را ندارند. ولی در ساختمان هایی که در آنها موردها امنیتی از جايگاه التفات بالایی منتفع است به کار گیری از این قفل ها بسیار  تعمیر باتری دریل شارژی مرسوم و رایج شد‌ه‌است.
 
قفل کارتی
امروز در اکثر اوقات سوئیت های گران‌قیمت و هتل ها شاهد به کارگیری از قفلهای کارتی هستیم. درین قفل ها وقتی که کارت را مقابل چشمی قفل قرار می دهید اطلاعات دردسترس بر روی کارت با اطلاعات دردسترس در سیستم رئیس مرکزی آنالیز میگردد و در شکل درستی داده ها درب قفل گشوده گردد این قفل ها از سکو امنیتی بالایی منتفع می باشند و ارزش فروش بالایی نیز دارا‌هستند معمولاً در جای هایی که نیاز به تصویب گزارش از ورود و خروج یوزرها صاحب و مالک کارت وجود داراست از قفل های کارتی به کار گیری میشود.
 
قفل درب ورودی ساختمان
درب ورودی ساختمان دارنده دو نوع قفل ضد سرقت و بی آلایش است که نوع ضد سرقت آنان از مرتبه امنیتی بیشتری بهره مند است. قفل های درب ورودی نوع معمولی دارنده سیلندر های ساده می‌باشند و همین زمینه باعث گردیده تا سکو امنیت آن ها نسبت به قفل های ضد سرقت زیر خیس باشد. ولی ساختار قفل های ضد سرقت به نوعی میباشد که منجر ارتقاء سطح امنیت آنان گردیده‌است.
 
سیلندر یا این که به عبارتی مغزی قفل برای مثال اجزای مهم قفل میباشد که چگونگی آن باکیفیت قفل ارتباط مستقیمی داراست و هرچه چگونگی سیلندر فراتر باشد، چگونگی قفل نیز ارتقاء پیدا خواهد کرد. اما سیلندر ها در اشکال مختلفی به بازار عرضه گردیده اند که از آن گزاره می‌اقتدار به سیلندر دو شیار، سیلندر کامپیوتری، سیلندر خدمت و سیلندر ناودانی اشاره کرد.
 
قفل حیاطی
قفل های حیاطی دارنده دو تیم اساسی می باشند که تیم بندی آن‌ها بر حسب سازوکار کوشش آنان شکل پذیرفته میباشد. این دو گروه بندی مشمول مفاد ذیل می گردد:
 
قفل حیاطی مکانیکی یا این که بی آلایش
این قفل ها جزو دیرین ترین ابزار آلاتی که برای تامین و امنیت آیتم به کارگیری قرار می گرفتند به شمار می ‌مراحل و صورت ظاهری آنان نسبت به قبلی با تغییرات و تحولات بالایی هم پا بوده میباشد. ولی اصول سعی کلیه آن‌ها به ورژن های نخستین تشابه بسیار متعددی تعمیر باطری دریل شارژی  داراست.
 
قفل حیاطی برقی
این قفل ها برای برای گشوده و مسدود شدن از نیروی برق به کار گیری می کنند و نسبت به درب های مکانیکی از سرعت بیشتری نیز بهره مند میباشند. بعداز ورود قفل های برقی به بازار مسائل امنیتی و حفاظتی در ساختمان هایی که از این قفل ها استعمال می کردند ارتقاء چشمگیری پیدا کرد. ولی قیمتی که برای فروش قفل های برقی در لحاظ گرفته گردیده، نسبت به قفل های مکانیکی به مراتب بیشتر میباشد. به کارگیری از این قفل ها سبب به رفاه هم اکنون بیشتر استعمال‌ کنندگان گردیده است.