تمامی چیز درباره آچار شلاقی؛ اشکال و مفاد استعمال از آن
امروزه ابزار آلات نقش مهمی در معاش روزانه ما دارا هستند و با به کار گیری از آنها ایفا بخش اعظمی از کارها بی آلایش خیس میگردد. یک کدام از پرکاربردترین و پر کاربرد ترین ابزار آلات گزینه استعمال به وسیله لوله کشان و عده ای که شغل های صنعتی می نمایند آچار شلاقی یا این که به عبارتی آچار لوله گیر میباشد. به عنوان مثال مورد ها کاربرد آچار شلاقی می شود به به کارگیری از آن برای گشوده و بسته کردن لوله های گوناگون نظیر لوله های فلز آموزش تعمیر باتری دریل شارژی ی و لوله های گالوانیزه اشاره نمود.
آچار شلاقی چیست؟
همان طور که در اولِ مقاله هم به آن اشاره کردیم آچار شلاقی ابزاریست که برای گشوده و بسته کردن لوله های متفاوت گزینه استعمال قرار می‌گیرد. بعضا اشخاص ممکن میباشد این پرسش در ذهنشان به وجود بیاید که با وجود آچار فرانسه دیگر نیازی به به کارگیری از آچار شلاقی برای گشوده و بسته کردن تعمیر باتری دریل شارژی  لوله ها نیست.
 
در جواب به‌این تیم از اشخاص می بایست بگوییم که پیاده سازی بخش دهانه آچار فرانسه به نحوی وجود ندارد که بتوان با به کارگیری از آن به راحتی لوله ها را نگه داشت و مبادرت به گشوده و بسته کردن آن‌ها نمود. ولی آچار لوله گیر به راحتی به یوزرها قابلیت نگه داشتن لوله ها با توان بسیار بالایی را میدهد و با به کارگیری از آن به راحتی می‌توانید عمل لوله کشی را ایفا دهید.
 
آچار شلاقی جزو آچار های قابل تهیه به حساب میآید و میتوانید به تناسب قطر لوله مبادرت به مفتوح کردن دهانه آچار نموده و بعد از آن از آن استعمال نمائید. برای به کار گیری از این آچار کافیست به نسبت موردنیاز دهانه آچار را گشوده فرمایید و آن را بر روی لوله متبوع قرار دهید و آغاز به چرخاندن آچار برای ایفا فعالیت تعمیر باطری دریل شارژی  فرمائید.
 
آچار شلاقی دارنده سبک های مختلفی میباشد و برخی از آن ها دارنده دو فک لغزنده و بعضی دیگر دارنده یک فک لغزنده و یک فک اثبات میباشند. با استعمال از این فک ‌ها می‌توانید مبادرت به به چنگ آوردن و نگه داشتن لوله‌ها نمائید. در واقع آچار شلاقی بر روی لوله تماما فیت میشود و این دستور موجب میگردد تا فعالیت گشوده و بسته کردن لوله ها سوای هیچ جنبش و لرزشی صورت پذیرد.
گونه های آچار شلاقی
آچار شلاقی دارنده اشکال مختلفی میباشد و هرمورد از آنان برای خواسته خاصی گزینه به کار گیری قرار میگیرند. نکته مهمی که در‌این در میان وجود دارااست این میباشد که آچار شلاقی دارنده سایز ها و بعد ها مختلفی میباشد و هر فرد به تناسب نوع کاربردش می‌تواند آچار شلاقی با اندازه ایده آلش را خریداری کنند. برای ساخت‌و‌ساز این فرآورده معمولا از فلز مستحکم و مقاوم منفعت گرفته میگردد تا آچار از مقاومت مایحتاج منتفع باشد. در‌پی قصد داریم تا اشکال متعدد این جنس را به یاروهمدم کاربرد آن ها برای شما معرفی نماییم.
 
آچار شلاقی بدون واسطه
مرسوم ترین و رایج ترین نوع آچار شلاقی جان دار در بازار، آچار شلاقی بدون واسطه میباشد که پیاده سازی بدنه آن به هیبت نخستین این نوع آچار مشابهت بسیار متعددی داراست. آچار شلاقی بی واسطه به جهت کاربری بالایی که داراست در پروژه های مختلفی آیتم به کار گیری قرار میگیرد. برای ایجاد این متاع معمولا از فلز آهن به کار گیری می شود و این کالا از دو کناره تیغه دار منتفع میباشد که با استعمال از آن میتوانید شغل دریافت کردن لوله ها را جاری ساختن دهید.
همان گونه که پیش‌خیس تیتر کردیم سایز های مختلفی از این آچار در بازار وجود داراست که هر فرد به تناسب نوع عمل خویش میتواند سایز مطلوب را خریداری کند. استانداردترین سایز این آچار ها دارنده سایز ¾ اینچ تا ۸ اینچ میباشند. مثلا مفاد کاربرد آچار شلاقی بدون واسطه می شود به به کار گیری از آن برای تعمیرات روزمره اشاره کرد.
 
آچار لوله گیر انتهایی
از این نوع آچار ها برای به چنگ آوردن قسمت انتهای لوله سود گرفته میگردد. در واقع پیاده سازی بدنه آچار لوله گیر انتهایی به طوری میباشد که با به کار گیری از آن میتوانید شغل تعمیر قسمت های انتهایی لوله ها را که در اکثر اوقات مواقع در قسمت های باریک و در حدود دیوار ها قرار دارا‌هستند را به راحتی ایفا دهید.
در نصیب فک این آچار ها دندانه هایی درنظرگرفته شده تا با استعمال آن‌ها به راحتی بتوانید با به کارگیری از آچار لوله را بگیرید و عمل گشوده و بسته کردن یا این که تعمیر آن را اجرا دهید. در فیض کاربرد اساسی آچار لوله گیر انتهایی را میتوان به استعمال از آن در جاهای غیر قابل دسترس و جای های باریک تیتر نمود.