کروم وانادیوم چیست و چه کاربردی دارااست؟
امروزه ابزار آلات نقش بسیار مهمی در معاش مان دارا هستند و به همین استدلال همواره ابزار های متفاوت با سود گیری از متریال های متفاوتی ساخت و ساز میگردند تا چگونگی ایجاد کرد و کاربرد آنان ارتقاء یابد. یکی این متریال ها که به احتمال زیاد در هنگام خرید ابزار آلات با آن روبرو گردیده اید، کروم وانادیوم است. این فلز در صنعت های مختلفی گزینه به کارگیری قرار میگیرد و نکته‌ای که راجع‌به فلز Vanadium بایستی بدانید این میباشد که‌این فلز جزو ارکان بسیار آموزش تعمیر باتری دریل شارژی کم و استراتژیک میباشد.
فلز کروم وانادیوم چیست؟
یکی‌از موادتشکیل دهنده فلزی کروم وانادیوم میباشد و خصوصیت هایی که‌این فلز داراست مشتمل بر نرمی، رنگ خاکستری نقره ای، صورت پذیری و مقاومت ساختاری عالی و طبیعی آن در قبال خوردگی میباشد. همینطور این فلز در قبال مواد قلیایی، اسیدها و آب نمک نیز مقاومت بالایی داراست. وانادیوم عنصری از مجموعه ۵ جدول تناوبی بوده و عدد اتمی آن ۲۳ میباشد. وزن اتمی این عنصر ۵۰۹۴۲ بوده و تراکم آن ۶،۱ گرم بر سانتی متر مکعب میباشد.
 
وانادیوم جزو عناصری میباشد که در قالب زمین وجود داراست و به همین استدلال در طبیعت به صورت آزاد نمی‌قدرت این فلز را یافت. اما در مواد معدنی مختلفی نظیر وانادینیت، کارنوتیت و پاترونیت نیز شاهد کروم وانادیوم هستیم. مطرح ترین معادن دستیابی کروم وانادیوم در دنیا از مگنتیت تیتانیفر یا این که به عبارتی معادن سنگ آهن میباشد. همینطور معمولا این فلز در کوه‌های اورال، آفریقای جنوبی و چین استحصال میشود.
 
کاربرد وانادیوم در صنعت های
بعداز آن که شما‌را با کروم وانادیوم آشنا کردیم، اکنون نیاز میباشد تا در ارتباط کاربردهای فلز وانادیوم در صنعت های متفاوت حرف کنیم. به خواسته تحقیق این مورد می بایست اعلام‌کرد که مهم‌ترین خصوصیت که‌این فلز داراست و سبب ساز ارتقا عنایت آن گردیده‌است، وزن مدل آن میباشد. در واقع این خصوصیت منجر می شود تا بتوان با امداد این فلز مبادرت به ایجاد کرد تولید ها مقاوم، قدرتمند، مدل و کارآمد کرد. کاربردهای متنوع این فلز سبب گردیده تا بخش اعظمی از اشخاص به آن پلاستیک قرن ۲۱ بگویند. در صورتی چه کاربرد کروم وانادیوم بسیار متنوع و کبیر میباشد، البته در صورتی‌که بخواهیم شما‌را با بعضا از جالب ترین کاربردهای این فلز آشنا کنیم، می‌قدرت به مورد ها تعمیر باتری دریل شارژی  پایین اشاره نمود:
 
به کارگیری برای ساخت سوپر شارژر
فلز وانادیوم نقشی مهمی در توسعه و گسترش صنعت های باتری سازی دارااست. از این فلز به خواسته ساخت و ساز وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی و به خواسته ذخیره سازی انرژی اثبات استعمال میشود. در واقع این فلز یک رسانه بهتر به مراد ذخیره انرژی میباشد. در واقع فلز وانادیوم تحت عنوان یک سوپر شارژر برای باتری‌ها بوده و سبب پیشرفت در عملکرد شارژ باتری‌ها می شود.
در باتری‌های اتومبیل با استعمال از این فلز چگالی انرژی و ولتاژ باتری ارتقا پیدا می‌نماید. همینطور با استعمال از این فلز می توانید باتری‌هایی با گنجایش ذخیره سازی بالا، ماندگاری بالا دوران، سازش بهتر با دور و اطراف زیست و… تولید نمایید. به کار گیری از وانادیوم در باتری‌های خودروهای هیبریدی و برقی منجر گردیده تا این تیم از خودروها سرعت بیشتری پیدا کرده و قابلیت ایجاد کرد سیستم‌های ذخیره سازی انرژی منزه و انبوه نیز با یاری این فلز مهیا گردیده است.
 
استعمال در صنعت های ساخت
به عبارتی طوری که ذکر کردیم وانادیوم یک فلز استراتژیک به حساب می آید. یکی‌از مواقعی که منجر ارتقاء مداقه این فلز گردیده است، نقش آن در تقویت کنندگی فولاد میباشد. در واقع صرفا کافی میباشد تا تنها مقدار یه خرده وانادیوم به فولاد اضافه فرمائید تا مقاومت فولاد در قبال کشش ارتقا پیدا نماید. همینطور دربین گونه های مواد افزودنی که تحت عنوان آلیاژ فولاد گزینه به کار گیری قرار میگیرند، کروم وانادیوم جزو فلزهای مقرون به صرفه میباشد. کاربرد کروم وانادیوم در قرن تازه، به کارگیری از این فلز برای ارتقاء مقاومت میلگرد میباشد. با به کارگیری از این فلز می‌قدرت میلگردهای مقاومی داشت که در قبال کارداران محیطی نظیر ز‌لزله مقاومت بالایی دارا هستند.
 
کاربرد کروم وانادیوم در حمل و نقل
از سایر کاربردهای کروم وانادیوم می‌قدرت به به کار گیری از آن برای ساخت و ساز هواپیماهای لبریز سرعت اشاره نمود. امروزه در هواپیماهای مالامال سرعت از آلیاژ تیتانیوم، آلومینیوم و وانادیوم برای تشکیل داد موتور جت به کارگیری می‌گردد. همینطور کاربرد دیگر وانادیوم در ساخت و ساز خودرو، هواپیما و صنعت هوا دور و اطراف میباشد. درین صنعت های از این فلز برای ساخت و ساز قطعاتی نظیر محورها، گرایش لنگ ها، چرخ دنده‌ها و شاسی‌ها به کار گیری می‌گردد. همینطور به جهت توان و پایداری حرارتی وانادیوم در صنعت های هوا اطراف برای تشکیل داد موتورهای جت این  تعمیر باطری دریل شارژی فلز گزینه به کار گیری قرار میگیرد.
 
به کارگیری تحت عنوان پوشش برای اشکال ابزارهای صنعتی
به جهت داشتن خصوصیت‌هایی زیرا مقاومت خوب، وزن نادر و… از کروم وانادیوم تحت عنوان پوشش برای اشکال ابزارهای صنعتی استعمال می‌گردد. امروزه کمپانی‌های معتبری که در حوزه ساخت‌و‌ساز ابزارهای صنعتی عمل دارا‌هستند، از کروم وانادیوم تحت عنوان پوشش برای محصولاتی زیرا انبر دست، سیم چین، آچار فرانسه و… به کارگیری می‌نمایند.