گونه های دریل
دریل بی آلایش
این دریل‌ معمولی بیشتر برای مصارف خانگی کاربرد داراست. ممکن میباشد بعضا از مشاغل فنی هم از آن به کارگیری نمایند. واحد سنجش وات و توان آن ها برای تعمیرات در منزل یا این که شغل های میانگین صنعتی و فنی هم مطلوب میباشد. این نوع دریل ها در گونه های شارژی و برقی ساخت و ساز و به بازار آموزش تعمیر باتری دریل شارژی  عرضه میگردند.
 
پیچ گوشتی برقی شارژی
این پیچ‌گوشتی‌های مدل وزن برای تک تک شغل های پیچ‌تلفن همراه در نزدیکی منزل ایده‌آل میباشند. از آنجایی که آنان شارژی می باشند، برای محکم کردن پیچ‌های وا رفته در فضاهای محصور، تنگ و بسته بسیار مطلوب می‌باشند. پیکربندی رو به جلو و معکوس دارا هستند، که استعمال از این ابزارها را سهل وآسان می نماید، ولی نمی توانند سوراخی ساخت و ساز نمایند.
 
دریل چکشی
این نوع دریل خلال امکان مته کاری، به طور همزمان یا این که به تنهایی می توانند با به کار گیری از خصوصیت چکشی در مواد دشوار نفوذ نمایند. اکثر دریل چکشی‌ها (دریل ضربه‌ای) میتوانند از دو موقعیت یا این که تک شرایط‌ دریل به کارگیری نمایند. مورد‌ای توانا برای رخنه‌ کاری سطح های طاقت فرسا مانند بتن و سنگ تراشی می‌باشند. یک مته چکشی برای شغل های هنگفت در نزدیکی منزل، از قرار دادن قفسه ها تا سفت کردن ناودان ها در محل، مطلوب میباشد.
 
بتن کن و تخریب کننده (پیکور)
پیکورها پیاده سازی گردیده‌اند تا برای شکستن مواد دشوار مانند بتن، آسفالت، خشت و بلوک از آن ها استعمال شود. بتن کن‌ها و تخریب کننده ضربه‌های کار کشته‌تری به سطح وارد می‌نمایند و همینطور می‌توانند برای اسکنه کردن و ساخت حفره در سنگ، بتن و یا این که موادی از قبیل کاشی ها به کارگیری تعمیر باتری دریل شارژی  شوند.
 
صحبت نهایی
سازندگان و طراحان ابزار به همگی نیازهای اشخاص دقت می‌نمایند، تا بتوانند محصولاتی با شایسته ترین چگونگی و مطلوب‌ترین ارزش پیاده سازی و روانه بازار نمایند. درین فی مابین برای آنان، ابزاری که بتواند در کنار ارائه توان کافی و چگونگی مطلوب، بها خیر و خوبی هم داشته باشد بسیار دارای اهمیت میباشد. و مدام درین مسیر تکان کرده‌اند.
روز آپ تو دیت به گسترش تکنولوژی شاهد ارزان‌خیس شدن و پرقدرت‌خیس شدن ابزارهای برقی و شارژی هستیم. مصداق آن ظهور موتورهای براشلس و باتری‌های لیتیوم یونی برای ابزارهای شارژی میباشد که درکنار کاهش ارزش سبب ساز ارتقاء چگونگی، ارتفاع قدمت دستگاه و توان دستگاه‌ها تعمیر باطری دریل شارژی  گردیده‌است.
مزیت‌ دریل شارژی
امکان حمل.
ریلکس و خوش دست.
مدل وزن، بسیار شل برای به کارگیری زمانبر بازه.
 
معایب دریل شارژی
به اندازه دریل برقی توانمند وجود ندارد.
قدمت باتری قادر است بر روی سود وری تأثیر بگذارد.
گرانتر از دریل برقی شبیه‌اند.
 
دریل برقی
دریل برقی بایستی به یک منبع برق وصل خواهد شد، بدین ترتیب می بایست به دوشاخه، سیم سیار یا این که ژنراتور مطلوب دسترسی داشته باشید. آنان‌را می‌قدرت برای بازه زمانبر گزینه به کار گیری قرار اعطا کرد. با مته مطلوب قادر است به راحتی فلز یا این که سنگ را حفر و رخنه‌ های تبارک ساخت نمایید.